vampyr anno 08



Der var gang i nogle seriøst sorte læber på bl.a. YSL’s vinter-runway ... men skulle det nu være smart?! Ja, det skulle det vidst i følge YSL og Lancôme’s make-up typer, der netop har smidt to sorte lipgloss på markedet. Så hvis gother looket er noget for dig, kan de snart erhverves i din nærmeste Matas (tror jeg nok...). Selvom det ser ret vildt ud, er der nu noget over de mørke læber, om end jeg ikke tror, jeg selv ville kunne slippe af sted med det. I hvert fald ikke de helt sorte. Men der findes stadig alternativer, i form af andre mørke nuancer, som også var allestedsværende i denne sæson.



Derfor var jeg ikke bleg (jo, ok måske lidt efterårsbleg...) for at kaste mig ud i forsøget med at finde den rette nuance. Og heldigvis skulle jeg ikke gå særlig meget længere end til min mors make-up samling... Her fandt jeg et par farver, som blev mikset: en ubestemmelig og meget gammel MØRKE brun (...virkelig mørk!), Estée Lauder Pure Color Berry Truffle og en YSL Rouge Pur. Tilsammen gav det en mørkebrun nuance med et rødt twist ... Ikke sort-sort, men ganske fint alligevel. Et andet godt tip kunne være den nye MAC ”Cult of Cherry” kollektion, som indeholder mørke kirsebær nuancer.

Dog skal jeg ikke være alt for hurtig til at tage NEJ-hatten på overfor sorte-sorte læber ... Hvem husker f.eks. ikke Chanels Black Satin neglelak, som blev et kæmpe hit, til trods for at de fleste syntes, den var alt for ekstrem da den lige kom ud? Man ved jo aldrig... Og faktisk så synes jeg, at Rachel McAdams ser ganske fierce ud med sorte læber i T Magazine’s editorial ... (Tak til Maria for heads up!)

Hvad synes I? Fierce eller bare dracula?

Badabing!
Mille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0